Vissza
Jutalomkirándulás A Munka Utcai Alapiskola mellett működő Pro Schola et Futuro – az osztályfőnökök és a módszertani bizottságok javaslata alapján – idén is jutalomban részesítette azokat a tanulókat, akik az elmúlt tanévben kimagasló eredményeket értek el a tanulmányi versenyeken, sikeresen képviselték az iskolát a különböző rendezvényeken, ill. példás magatartást tanúsítottak. Ez a  jutalom egy kirándulást jelentett 45 tanuló részére Budapestre a Közlekedési Múzeumba és a Fővárosi Nagycirkusz előadására. A Közlekedési Múzeumban a másfél órás ottlétünk alatt betekintettünk a motor-kerékpározás, hajózás, hazai autózás, közúti közlekedés történetébe. A "150 éves a magyar vasút" című kiállítás átfogó képet adott a magyarországi vasutak történetéről a kezdetektől napjainkig. A kiállítás egyik érdekessége egy 19. század végi vasútállomás rekonstruált épülete volt. Az időjárás nem kedvezett számunkra, így a Városligetben tervezett séta elmaradt. A cirkuszi előadás előtt megebédeltünk egy McDonald´s étteremben, majd megnéztük Anonymus szobrát. A Fővárosi Nagycirkusz ismét fergeteges előadással várta látogatóit: lézershow, kimagasló akrobatikus tudást igénylő számok, 40 „repülő“ kutyát felsorakoztató műsor, elképesztő egyensúlyérzéket igénylő magas egykerekű biciklin bemutatott virtuóz zsonglőrtudás, légtornász produkció és az elmaradhatatlan bohócszám. Végül a világhírű kanadai akrobatikus ugrócsoport a levegőben repülve, szaltózva nyaktörő mutatványokat adott elő egy hatalmas üvegfal két oldalán elhelyezett gumiasztalokon. Gyerekek és felnőttek egyaránt csodálattal nézték az előadást. Bizonyára ez a jutalom ösztönözni fogja tanulóinkat, hogy az idei tanévben is szép eredményeket érjenek el, és jövő szeptemberben ismét részt vehessenek legjobbjaink egy hasonló tanulmányi úton. Kosa Tímea
Mint ahogy az elmúlt években, idén is iskolánk tanulói közül a versenyeredmények alapján három diák ingyen balatoni táborozást nyert. Ebben a tanévben nagy örömömre és meglepetésemre szolgált, hogy én lehettem az egyik szerencsés Schiller Bence (5. b.) és Pikler Mihály (6. b.) mellett. Izgatottan vártuk július 6-át, hiszen a többiek nagyon sok jót meséltek a táborról. Igazuk is volt: az iskola által szervezett balatoni kiruccanás élményekben és programokban gazdag. Ezt bizonyítja az, hogy még meg sem érkeztünk Káptalanfüredre, ahol a szállásunk volt, a tanító nénik máris befizették az egész csapatot a balatonfűzfői bobpályán négy menetre. Káptalanfüreden a mindennapos strandolás mellett lehetőségünk volt vízibiciklizni, cirkuszba menni, ellátogattunk Balatonfüredre megnézni egy felejthetetlen mozifilmet, Balatonalmádiba sétahajókázni, vitorlázni és különböző ajándékokat vásárolni, Alsóörsön pedig gazdagabbak lettünk egy megtalált geoládával és pár fotóval a kilátó nyújtotta panorámáról. A szálláson sem volt időnk unatkozni: a tanító nénik a kilencedikes fiúk segítségével pingpong-, átdobó-, csocsó- és ügyességi versenyeket rendeztek nekünk, ahol lehetőségünk nyílt a zsetonszerzésre. A tábor végén visszaköszönt az erdei iskolából megismert zsetonos bolt, majd egy bállal, a Bolondbállal búcsúztunk egymástól és a tábortól. A beszámolókat illik valami olyasmivel befejezni, hogy: „Nagyon tetszett, bármikor visszamennék”. Én le is írom, csakhogy őszintén, tiszta szívből, a többi táborozó nevében is: „Nagyon tetszett, bármikor visszamennénk”. Keserű Borbála 6. b.