Vissza
Az 5. évfolyam és a 6. b osztály tanulói a tanév végén háromnapos tanulmányi kiránduláson vettek részt Bacsófalván. Első nap látogatást tettünk a Szent Antal-kastélyban, valamint a selmecbányai bányamúzeumban. Estére érkeztünk a szálláshelyre, amely a Bacsófalvi-tó közvetlen közelében helyezkedett el. A kirándulás további két napját túrázással töltöttük: megmásztuk a Szitnyát,és egy rövidebb túra keretén belül körbesétáltuk a tavat. A jó hangulatot fokozta a tábortűz melletti sütögetés, amely során a gitár is előkerült. Elégedetten és a visszatérés reményében mondtunk búcsút a selmeci hegyeknek.
Kirándulás Esztergomba 2014.6.24-én hajnalban olyannyira ideért Komáromba az eső, hogy azt hittük, aznapi kirándulásunkat is elmossa, vagy legalábbis megkeseríti. Nem így történt. A 8.a,b és c osztályokból összeverbuválódott társaság a három osztályfőnök kíséretében kedden reggel buszra ült, hogy alig 1 órás zötykölődés után a Duna esztergomi oldalán keresgéljen kacsázásra és hajigálásra alkalmas kavicsokat. Persze nem ez volt az úticél. Látogatást tettünk az Esztergomi Bazilika melletti Vármúzeumba, hogy egy sajátos humorú szakember kíséretében és segítségével bepillantást nyerhessünk a királyi palota és a vár egyes termeibe, a székesegyház történetébe, s újfent megbizonyosodhassunk a középkori építészek/-et zsenialitásáról. A vállalkozó kedvűek utána felmászhattak a Kupola kilátóba, a többiek pedig vagy pihenéssel, vagy pedig focizással töltötték az időt. Délutáni programunk egy meglehetősen igényes séta volt egy másik domboldalon vezető úton, mely (f)elvitt bennünket a Babits Mihály Emlékházba. A híres „autogramfal”, egy a költő hangján megszólaló vers, a sok-sok tárgyba zárt emlék, dokumentum, a nyugatosokról vetített mozgóképek és a tárlatot vezető hölgy történetei segítettek abban, hogy a 8.-osok számára eddig csak könyvlapon létező költő és kortársai valós emberekké „elevenedjenek”. A napot az esztergomi Tescoban zártuk, ahol mindenki kedvére tömhette bendőjét, költhette pénzét, s ha még maradt ereje és kedve, akár focizni is átsétálhatott az áruház melletti parkba. S láss csodát: hazafelé jövet még a nap is kisütött! Károlyi Szikonya Judit
Osztálykirándulás (9. évfolyam) Kilencedikeseink egy kétnapos visegrádi osztálykiránduláson vettek részt. Célunk az volt, hogy egy változatos, szórakoztató programot állítsunk össze végzős tanulóink számára. Első úticélunk a bobpálya volt, ahol a gyerekek a téli és nyári pályát is kipróbálhatták. A bobozás után egy nagy sétát tettünk az Apátkúti-völgyben, kisebb-nagyobb pihenőkkel, hogy „öreg” diákjaink is bírják az iramot. Láttunk pisztrángokkal benépesített halastavakat, egy kisebb vízesést, és megkóstoltuk a neves Kaán-forrás vizét, mindezt rengetek kis pettyes pillangó társaságában. A kimerítő séta után következett a szálláshelyek elfoglalása. Két osztály a Mátyás Ifjúsági Szállóban, egy osztály pedig a László Ifjúsági Szállóban kapott szobákat. A szálláshelyek felderítése és a kicsomagolás után vacsorázni indultunk egy közeli étterembe. Miután minden tányér kiürült, úgy döntöttünk, ellátogatunk a visegrádi sportcentrumba, ahol mindenki talált elfoglaltságot magának: egyesek fociztak, mások fagyiztak, meccset néztek vagy sétálgattak. Hiába reméltük, hogy a gyerekek a fárasztó program után hamarabb elcsendesednek, az utolsó együtt-töltött éjszakát szerették volna egy kis mókázással eltölteni. Reggel persze mindenki fáradtan ébredt, de a házakban közösen elkészített és elfogyasztott reggeli, a csomagolás és takarítás után kis csapatunk összeszedte maradék erejét, és ellátogattunk a királyi palotába, ahol a múzeum igazgatója érdekes beszámolót tartott a palota történetéről. Hazaúton a buszban szóló hangos mulatós zene sem tántorította el kimerült kilencedikeseinket a szunyókálástól. Komáromban aztán mindenki kinyitotta a szemét, és remélhetőleg maradandó élményekkel gazdagodva szállt le a buszról. Szabó Kinga
Év végi kirándulás A hetedik évfolyam tanulói ebben az évben is közös útra indultak, méghozzá a csodálatos schönbrunni kastélyhoz – vagy híresebb nevén Sissi kastélyhoz -, amely a történelemből már jól ismert Habsburgok nyári rezidenciája volt. Elsőként a kastély szobáit járhattuk be audioguide segítségével, ahol a barokk és rokokó építészeti stílusban,  gyönyörű festményekben és a fényűző családi lakrészekben gyönyörködhettünk. Nagy élmény volt számunkra, hogy betekinthettünk azokba a termekbe, ahol Mária Terézia, II. Ferenc József vagy Erzsébet – Sissi élték mindennapjaikat. A kastélyból a Koronahercegi kertbe léptünk, amely gyönyörű látványt nyújtott. Végigsétáltunk a kerten egészen fel a Gloriettéig, ahol húsz méter magasból a kert és a város csodálatos látképe tárult elénk. Következő állomásunk a történelmi útvesztő volt, ami a vidám séta mellett különböző játékokra, ügyességi feladatokra csábított minket. Hamar eljött a búcsú ideje ettől az élményekben és ismeretekben gazdag helytől. A hazaúton még megálltunk egy rövid kitérőre Pozsonyban.